Трафик
Знаете ли, че ако транспортирате 72 човека с:
- Колело: ви трябват 72 колелета, които заемат около 90 кв.м.
- Кола: със средно по 1.2 човека в кола, ви трябват 60 коли, които заемат около 1000 кв.м.
- Автобус: ви трябва 1 автобус, който заема 30 кв.м и за който не се налага да търсите място за паркиране.
През зимата не знам дали има ентусиасти, които ще тръгнат да карат колело в този студ, а и в София не е особено пригодена за придвижване с колело. Така че съм отхвърлила този метод на придвижване засега.
Да се пътува с градски транспорт също не е чак толкова лесно и приятно. Най-малкото хич не е гот да чакаш 40 минути на студа и после да бъдеш премазан от останалите хора, ако ти се е наложило да пътуваш в час пик. Снощи например чаках тролей 8 на спирка Изток (тази, която е преди Плиска в посока Орлов мост), GPS-a показваше, че тролея ще дойде след 6 минути; 2 минути по-късно показваше, че ще дойде след 4 минути, а след още 2 минути, показваше, че ще дойде след 6 минути... и така 20 минути... тролея трябваше да дойде ту след 6, ту след 4 минути.... е не го дочаках, отидох до Плиска и си хванах 204 ...
Хубавото на пътуването с градски транспорт е, че може да седнеш и да си четеш книжка или да слушаш музика (стига разбира се да няма още сто хиляди човека вътре, бутащи се на принципа, че автобуса е като женското сърце - "винаги има място за още един"). Метрото ни пък е не само смешно, а направо жалко по размер в сравнение с това на други световни столици...
(останалите неща като спазване на разписание на автобусите и тяхното състояние, мисля че нямат нужда от коментар)
Аз не съм активен шофьор и нямам кола. Само мога да си представя какво им е на шофьорите да се забият в безумния в последно време трафик. Желанието ми да си купя кола се изпарява в момента, в който си представя как шофирам по Евлоги Георгиев сутрин.
Днес реших да прегърна идеята за carpooling-а. Направих си регистрация в Carpool форума и заявих желанието си да се возя с някого сутрин до работа. Идеята има много плюсове и за двете страни. Возещия се (например - аз) не мръзне по спирките (или върху велосипеда) и си има осигурен транспорт всяка сутрин, както и компания, с която времето прекарано в задръстванията ще бъде по-приятно. Шофьора също печели компания по време на сутрешното си приключение "Стигни навреме и неизнервен на работа", както и споделя разходите си за бензин с този, който се вози при него.
За съжаление този вид транспорт още не е популярен в България и ми се струва, че и форума е не много известен. Затова реших да заява желанието си и в блога:
Ако някой сутрин пътува по маршрута Стрелбище (бул. Бългатрия или бул. Петко Ю. Тодоров) - Изток (Плиска или 4ти Километър) между 8:30 и 9:30 и има желание да сподели сутрешните си трафик-приключения и разходи, ще се радвам да се свърже* с мен :-)
*ICQ: 89375250;
mail: iva.ivanova [at] gmail.com
или чрез коментар към този пост.
Всъщност карането на велосипед през зимата съвсем не е разнозначно на "мръзнене"... Даже напротив :)
ОтговорИзтриванеПрисъединявам се към Даниел!
ОтговорИзтриванеИ аз карам колело зимата и не съм мръзнал досега, дори ми е по-топло (от движението)! :)))
Даниел, michel, много се радвам на решението ви да карате колело през зимата, но лично аз не съм във възторг от идеята да карам задъхана по някой баир и да усещам как студения въздух прорязва гърлото и дробовете ми. Може би просто ми липсва издръжливост, но смятам върху нея да работя лятото, когато е топло и опасност да се подхлъзна на някой заледен тротоар :-)
ОтговорИзтриванеiffi - тротоарите са за пешеходците, не за паркиране на автомобили или каране на велосипеди :-)
ОтговорИзтриванеПък и по твоя маршрут баири няма особено много :)
А иначе както съм обяснявал и на Мишел - карането на колело не е за всеки :) Само за който иска.
Даниеле, прав си и затова мисля да отложа велосипедните си приключения до лятото :-)
ОтговорИзтриванеВ града карам предимно колело. Зиамта доста по-рядко защото колеото е за freestyle и ако е мокро трябва с два чифта дрехи да се ходи на работа. Все повече се убеждавам, че карането на колело в София е буквално вредно за здравето. Докато въртя педалите и с ускорено дишане преминавам през задръстено кръстовище имам чувството,че ще припадна. Както и да е. Взех си кола преди няколко дена и за сега още свиквам на Софийския трафик и определено, когато стана достатъчно стабилен на пътя ще се регна в car pooling форума. Известността на сйата зависи само от ентусиастите. Когато те докажат ,че работи, тогава и други хора скептици ще се закачат.
ОтговорИзтриванеИма достатъчно много примери за подобни страници. couchsurfing ми е любимия успешен сайт.
Айде дано намериш някой по твоя маршрут. Аз не съм много в посоката ти.. Успех
@Даниел:
ОтговорИзтриванеПрав си, карането на колело не е за всеки... Само за който иска и обича:)
Но има страни по света, където сякаш всеки кара колело, и зимата и лятото... Явно става дума и за начина на мислене на цяла една нация... ние не сме много по колелата тук --
Дай на българина 300 лв заплата и той ще се вози с автобус, дай му 600, ще си купи кола на старо и ще псува в задръстванията...
Аз и 300 лв и 3000 лв заплата да имах, пак бих предпочел колелото, но не всеки мисли така... :)
Много ми харесва идеята, но дали се практикува и в други градове, например в Пловдив?
ОтговорИзтриванеВсяка сутрин пътувам сама за работа и не бих отказала компания в моята посока.
ladyvera, пробвай да пуснеш тема за Пловдив във carpool forum-a и в твоя блог и все ще се намери някой, който иска да пътувате заедно :-)
ОтговорИзтриване