събота, януари 17, 2009

SOS детски селища - приказка без край

Прели, прели до зори,
три девици, три сестри,
"Ако ли аз бях царица, "
казва първата девица,
"щях платна да натъка
и цял свят да облека."
"Ако ли аз бях царица, "
казва нейната сестрица,
"целия покръстен свят,
ще гостя със пир богат."
"Ако ли аз бях царица, "
казва третата сестрица,
"то на царя господар,
ще родя юнак във дар."
Щом тя млъкнала в тъмата,
тихо скръцнала вратата.
И дошъл самият цар,
на страната господар.
Зад стобора бил случайно,
разговорът слушал тайно.
Спрял засмян като зора,
при последната сестра,
синеока хубавица.
Казал й: "Бъди царица,
и роди ми син-юнак,
щом септември дойде пак." *

Всяка Коледа от радиото и телевизията ни заливат хиляди призиви за благотворителни кампании. "Пратете SMS за лев и двайдет  ... ". Може би хората пращайки един SMS по коледа успокояват съвестта си, чувствайки се много добри(без да знаят дори каква част от този 1.2лв отиват наистина за хора в нужда).
Много по-добра идея от еднократното даряване според мен са периодичните дарения.
SOS детски селища в България набират постоянни дарители с малки, но редовни суми. Можете да станете дарител, чрез онлайн регистрация и да пращате даренията си чрез epay.bg.
Аз реших да направя излизанията на кръчма с едно по-малко месечно и тези пари да ги дарявам в SOS детски селища. А вие защо не помислите по въпроса? :)

Следващоте, които ще разкажат приказка са Мишел и Пешо.


*"Приказка за цар Салтан, за неговия син - славния и могъщ Гвидон Салтанович и за прекрасната царкиня - лебедица" Александър Пушкин

3 коментара:

  1. От около година, всеки месец, нашето семейство отделя пари за благотворителност. Зная, че няма да оправим света, но виждам как децата ми не са безразлични към чуждата болка и нещастие.
    Не е толкова трудно, опитайте.
    Чувството е прекрасно.

    ОтговорИзтриване