вторник, октомври 02, 2007

Goodbye Siemens, Hello Sony Ericsson

Мили мой Сименс, дойде време да се сбогуваме.

Повече от 2 години бяхме заедно почти всеки ден. Радвам се, че не те смених, когато ти се счупи джойстика, а го залепих с канаконлит. Вярно, че след това на повечето хора им трябваха по 5-6 опита, за да успеят да влязат в менюто, но аз бързо свикнах с малко странно функциониращия залепен джойстик. Когато ти се счупиха чопчетата на батерията, ти сложих хартийка за по-добро уплътнение, защото иначе понякога изгасваше. Имахме и своите забавни моменти, както когато те изпуснах по средата на постановката "Ножица Трепач" на пода в театъра и изчаках до антракта, за да събера, частите ти, бързо намерих апарата, хартийката и задния капак, но ми отне малко време докато открия къде беше избягала батерията. А на хората, които ме питаха какво търся невъзмутимо отговарях "Падна ми батерията(буквално)".

Когато задния ти капак тотално се откачи, залепих него и батерията с изолирбанд (май така се казва), но уви след като започна да ми се налага да те зареждам всеки ден, реших че е дошло времето да се разделим. И тъй като любимата ми марка Siemens Mobile фалира (и след това Benq Siemens), няма как да запазя Siemens традицията.





Представям ти твоя наследник

Sony Ericsson W580i

Вярно, че календара му не е толкова добър колкото твоя - има само една тъпа мелодия, която не може да се смени и е доста трудно да локираш за кои дни точно имаш задачи(защото датите просто са леко bold-нати), освен това няма инфрачервен порт, на контактите не може да им сетваш ICQ номер и не може да си сетваш меню shortcuts на бутоните от 1 до 9, както можеше при тебе, часовника може да се показва само цифров, а на мен аналогов ми харесваше повече, също така софтуера, който върви с него е доста тъп, безполезен и само прецаква компютъра, но повечето от тези недостатъци мога да ги преглътна, а за тези които не мога, съм намерила заобиколно решение. Намерих си нормален софтуер (браво на хората, които са го написали, някой ден като имам кредитна карта и PayPal акаунт, ще им направя дарение), с който мога да синхронизирам календара и да си backup-вам sms-и те и каквото друго искам, а и има удобно shotcuts menu, което мога да customize-вам с най-важните за мен функции.

Освен това няма как да не отчетем и нещата, с които той те превъзхожда:

  • по-малък е (в конкретния случай, това е предимство)
  • понеже е от Walkman серията има завидно издръжлива батерия и готин mp3 player, на който може да сменяш песента само като натиснеш едно копче и го разтръскаш. В следствие на тази функция би могла да се получи следната забавна ситуация... GSM-a ми е в джоба на дънките и искам да сменя песента...пъхам ръка в джоба и си поклащам ханша с движения стил Майкъл Джексън. Ето как една проста смяна на песен би предизвикала смях или възмущение у свидетелите на сцената... но не се притеснявай, едва ли тази му функция, ще бъде ползвана често, тъй като си имам специално пригодения за моите музикални вкусове Samsung YP - U2
  • няма да крия, че дисплея му е доста по-добър от твоя и освен това може да плейва mpeg4 и flash
  • камерата му, въпреки че е без светкавица, е по-добра от твоята, но нея също мисля да ползвам само в извънредни случаи - когато Canon-a ми не е наблизо
  • когато няма с какво друго да си губя времето ще мога да си отглеждам Sim-чета, защото едната от вградените му игри е SIMS2 (другата - някакво забавно извращение на Тетрис - = вече я превъртях)
  • има и значително повече памет от теб...засега съм с 512МБ карта, която беше в комплекта, но предполагам, че ще му купя по-голяма (твоята памет е 12МБ и в доста случаи е твърде недостатъчна).
  • а най-забавната му функция е педометърът... неее... спокойно... не мери колко голям педал си, или колко педали има около теб. Това, което прави е да изчислява колко крачки си извървял през деня, колко метра и колко калории си изхабил. Не знам точно как го прави, но е забавно. Вчера например съм направила 4321 стъпки, което е 3.3км и съм изгорила 145кКал (като не броим моткането из апартамента, защото тогава него държа в себе си)
  • има и програма, например ако тичаш на пътека във фитнеса или в парка, да ти изчислява с каква средна скорост тичаш, колко метра и колко време. Може да си нагласяш и време (или дистанция) на тренировката, и след като изтичаш съответното време(разстояние) и той ти изписуква, за да ти напомни, че е време да спреш. Може да ти показва и графики и статистика за предишните ти тренировки. Жалко, че най-вероятно няма да се възползвам от тази му функция, защото мразя да бягам, но може да го пусна някой път докато тичам зда хвана трамвая.
  • освен това си има и handsfree със слушалки, които така ти се вцмукват в ушите, че се изолираш напълно от останалия свят, което не винаги е хубаво, но добрата новина е, че могат да се ползват и обикновени слушалки, така че при нужда ще ползвам тези от mp3 player-a
  • има си и bluetooth... остава само да си купя bluetooth handsfree и ще бъда от онези странни хора, които като вървят по улицата водят много разпалени разговори сами със себе си (а всъщност една мъничка слушалка е закачена за ухото им)
  • една от най хубавите му четрти е, че може да се зарежда през USB.

Но не се натъжавай, драги ми Сименс, раздялата ще стане постепенно, тъй като си купих и немска предплатена карта, така че сега и за двама ви ще има по една карта, а и няма да бъдеш напълно пенсиониран, докато не намеря начин да прехвърля важната информация от теб на другия телефон. Може би ще потърся някой който има infrared port на лаптопа си или ще си купя infrared adapter за моя компютър. Но така или иначе това едва ли ще стане в близките седмици.

Надявам се да си доволен от наследника, който съм ти избрала, въпреки че има гореизброените недостатъци, смятам че ще се разбирам добре с него и last but not least, едва ли някога батерията ми ще падне пак буквално, просто защото задния капак е адски труден за отваряне.

8 коментара:

  1. Страхотен пост... и малко тъжен, личи си колко си била привързана към стария си телефон :)
    Както и да е, честита нова придобивка... Ще дадеш да прасна един Симс. Иначе имам инфрачервен адаптер, мога да ти го дам като се прибереш.

    ОтговорИзтриване
  2. Честит нов телефон. И моето Сименсче си го обичам въпреки отличителния му характер. А той си е направо с характел - не мога например да го убедя да приеме кабела за снимките - не ги дава и туй то! Налагат ми се едни еквилибристики. Иначе си е супер.

    ОтговорИзтриване
  3. Иве, ти си направо рекламно лице на Сименс ;) Честит ти нов телефон.
    Моя С45 засега не мисля да го сменям, още повече след като му купих нова батерия, която ми издържа прилично дълго (около седмица нормално ползване).

    ОтговорИзтриване
  4. Ех, може би ако ме бяха взели за рекламно лице, нямаше да фалират ;-)

    ОтговорИзтриване
  5. Mda, naistina ot teb bi izlqzyl idealniq reklamen agent na Simens...Pyk az kolkoto pove4e ne go obi4am, tolkova pove4e mai mi se navira v rycete. Predi edna sedmica mi se skapa softuera na Motorolata i kato si doidoh v tyrnovo mi se naloji da si namerq vremenno telefon, dokato se pribera i dam moq za remont. Okaza se, 4e vky6ti nqmame nikakyv rezerven variant i edinstvenata mi alternativa izleze GSM-a na sysedkata v tyrnovo...a toi kakyv misli6 4e be6e...Simens C60...Kvo da se pravi...takyv mi bil kysmeta...i vse pak nali znae6 4e edinstvenite "istinski telefoni" za men si ostavat Nokia:)):P

    ОтговорИзтриване
  6. Имах абсолютно същия Сименс и по абсолютно същия начин се ядосвах със счупения му джойстик и след няколко залепвания си го върнах на фирмата (защото беше служебен) и си купих мой собствен - Sony Eriksson, естествено :-)

    ОтговорИзтриване
  7. Имах Siemens S35i, много си го обичах:)))

    Ама съм го изпускал във вода, на земята и накрая се побърка, горкият:(

    Сега съм с Ericsson T39m и съм си много доволен от него... но не е Siemens. Признавам...

    ОтговорИзтриване
  8. Анонимен26 юни, 2009 20:46

    Имах siemens cx75 и бях тръгнал да си копувам nokia N73 но по пътя видях Siemens SXG75 и си го купих на мига(хем по-хубав от nokia-та хем по-евтин)А доколкото за сонитата о стига бе хора махнете тия ********* боклуци.Пълни бракми като сравните най-хубавия сони ериксон(ако има такъв де) с з*дни*а ми то сонито ще загуби.Ако някои прави конкурс за най-хубава марка телефони от 5 места сонито ще е на 18.Не казвам че са най-лошите но е напълно изключено, че са сред най-добрите.Аз ще си остана с този siemens поне още 5 години и ще го пазя като очите си.

    ОтговорИзтриване