вторник, май 20, 2008

Гадно Слънце Грее


Проблем 1 - Блещи.

Първата ми мисъл в първия слънчев ден за тази година беше "Няма ли кой да го угаси това слънце!", а втората "Спешно ми трябват слънчеви очила". Очите ме заболяха докато то ми се блещеше насреща и гледах да ходя на сянка.

Решението - Oчила.

След няколко дни намерих време да се разходя за очила. В първата оптика, която влязох започнаха да ми предлагат някакви марки, на които работата им въобще не е да произвеждат очила, а по-скоро са символ на някакъв статус. След като казах, че искам да имат поляризация, девойката в оптиката ме попита учудено:
"Защо? Ще шофирате ли с тях?"
"Не, дразни ме слънцето"
"Ами то от отделните колекции, има само по 1-2 поляризирани модела"....
Показаха ми щанда със Solano, които май всички имат поляризация, но не открих нещо, което да ми харесва.
В следващите дни издирих, къде има магазин на Polariod (все пак те са измислили поляризацията) така че трябва няма как да не са им поляризирани очилата(който не знае какво е да имаш очила с поляризирани стъкла може да си поиграе тук). С бодра крачка една вечер се запътих към магазина на Polaroid, който се намира на бул.Патриарх Евтимий на 100тина метра от Попа. Ели и Велин, като хора с добър вкус ми бяха консултантите за това кое ми стои добре и кое не. Единствения друг критерий освен поляризацията, беше да са максимално тъмни, за да не влиза много светлина през тях. И така след 20-30 мин избиране се сдобих с нови слънчеви очила.

Проблем 2 - Пече.

От няколко дни вече е достатъчно топло, че да се разкарвам по потничета и къс ръкав. Тук идва и втория проблем. Алергията. Днес общо 20минути на на слънце (10 на отиване и 10 на връщане от обяд) бяха напълно достатъчни и за да ми причинят отвратителен сърбеж по ръцете, тъй като бях с къс ръкав. В края на деня, вече бяха станали целите червени от чесане.

Решението - Слънцезащитен лосион

Тази година слънцето ме хвана неподготвена. Но до утре ще съм се снабдила с лосион с фактор минимум 20(има останал малко от миналогодишния, дано има ефект).

Заключение

Не мога да разбера хората, които си умират да се пекат на слънце като гущери, киснат в солариуми или на плажа между 1 и 4 следобдед, само и само за да добият мечтания тен. Аз не искам тен, харесвам си се бяла. Ходя на плаж около 4 следобед, тъкмо когато слънцето почти не пече, а водата е топла. Освен това с удоволствие бих минала на нощен режим, ако идеята беше осъществима.

P.S. Въпрос: хората които казват на любимите си "слънчице мое" дали наистина обичат слънцето?

update: Писах поста с идеята, че се подразбира, че не бих си купила очила без UV защита. Ако все пак някой, който си купува слънчеви очила без да се интересува от UV защитата чете това, моля прочетете тук. Накратко - много по-вредно е да носиш слънчеви очила без UV защита, отколкото да не носиш такива.

8 коментара:

  1. Анонимен21 май, 2008 01:54

    Волтер е казал, че повечето човещки беди произлизат от факта, че хората не си стоят достатъчно дълго време у дома.

    Да, у дома нито блещи, нито е горещо, защото имам щори и климатик.

    ОтговорИзтриване
  2. "Polariod (все пак те са измислили поляризацията)"
    Ами всъщност поляризацията не е изобретение а откритие... и не са я открили Полароид ами са си измислили тарикатска търговска марка :)

    По темата: На който не му понася слънцето да се замисли как са живяли прадедите ни по цял ден на нивата под жаркото слънце без лосиони. В крайнасметкак как мислите, че е открито киселото мляко като облекчаващо средство при изгаряне?
    Иве, бек ту дъ нейчър, довечера като те видя да си се намацала с кисело мляко :D

    ОтговорИзтриване
  3. Жоре, я дай линк към инфо кой е открил поляризацията, че ми стана интересно.
    А за киселото мляко - само ако убедиш Ели първо да изяде половин кофичка и след това да ме намаже :-P

    ОтговорИзтриване
  4. http://www.ece.umd.edu/~taylor/optics6.htm

    ОтговорИзтриване
  5. Анонимен22 май, 2008 15:36

    Щях да пиша коментар, но стана много дълго, затова ето мойто двайсе по темата за поляризацоята и UV защитата на очилата.

    ОтговорИзтриване
  6. Иве, всичко е до човек :-) Аз обожавам да стоя на слънце, и то не заради тен, а заради радостта, която ми носи. В неделя, в планината, си задрямах на слънчице и нямаше нищо по-приятно от това!!! Забелязала съм зависимостта "бели хора - мразят слънце"... И то е естествено - ако ти носи само проблеми, защо да го обичаш ;-) По отношение на нощния режим пак е до човек - аз обожавам ранното утрото, а през нощта искам да спя (и обикновено няма никакво значение къде се намирам за това да заспя :-D).
    Има обаче друго, от което бих се оплакала с най-голямо удоволствие - гадните пухове и всевъзможни летящи неща по време на цъфтежа на дърветата :-( Защото заради тях с кихането си озвучавам цял етаж по цял ден, изглеждам червена и подута и носът ме сърби!!! Гадни пухове!

    ОтговорИзтриване
  7. Да бе - на плаж от 1 до 4. А рак на кожата искат ли? :D
    Напълно те подкрепям против слънцето. Не съм беличък, ама мразя да ми пече в очите, да ми спарва стаята, да ми вкисва живота... Трябва да изкараме един сенник на геостационарна орбита и всичко ще стане много хубаво.

    ОтговорИзтриване
  8. идеята за сенника е превъзходна :-)

    ОтговорИзтриване