петък, май 18, 2007

Чашки


Както знаем, мъжете могат да се делят в зависимост от поведението си (към жените) по много признаци. Например
- на отварящи вратата пред една жена(познавам по-малко от пръстите на едната ми ръка) и неотварящи;
- на целуващи ръка (аз познавам точно един) и нецелуващи ръка;
- на правещи комплименти(тези се срещат все по-рядко), опитващи се да правят комплименти, опитващи се да правят комплименти простаци, неправещи комплименти;
- (любимото на много жени разделение) свалящи капака на тоалетната чиния, след като са я ползвали (такива все още не познавам... май) и оставящи капака на тоалетната чиния вдигнат
и така нататък.

Вчера ми хрумна още едно разделение, което според мен не отстъпва по нищо на гореизброените. Да си представим следната ситуация:
Мъж си налива бира(кола/спрайт/фанта или каквото и да е друго) и момиче си поставя чашата до неговата. Ето какво прави мъжът:
а) Налива първо в нейната чашата, после в своята
б) Налива първо в своята чаша, после в нейната
в) Налива в своята чаша и и подава бутилката
г) Налива в своята чаша и оставя бутилката на масата (евентуално дори и завинтва капачката)

Засега радващото е, че доволно голяма част от мъжете (или поне от мини ИТ светът в офиса) реагира с вариант а) или вариант б), но експериментът е още в начална фаза и нямам представителна извадка, предполагам обаче, че скоро и това ще стане :-)

8 коментара:

  1. Всъщност, постът ти не е за чашки, а за т.нар. етикет, който е тъй актуален в Обединеното Кралство. Има неща, които обаче постепенно изчезват. Първо, щото жените искате да сте еманципирани... И второ, щото някои неща са неактуални вече. Примерно, едно време дамата е ходила винаги отдясно на мъжа, за да не я притеснява с меча си... днес е много по-умно мъжът да ходи от по-опасната страна на тротоара, т.е. тази с движението. Не виждам смисъл да се направя на кавалер и да си постеля якето в локвата, за да минеш ти по него. Иначе отварям врати, почти винаги подавам ръка при слизане от автобус, помагам на натоварени с чанти или папки колежки... Капакът на тоалетната чиния не смъквам - щом аз мога да го вдигам всеки път, значи и вие можете да го смъквате всеки път :) На дамите сипвам в чашките, като държа да отбележа, че специално за вино се налива първо малко в чашата на кавалера, после се пълни чашата на дамата и накрая се долива тази на кавалера. Причината: ако са останали парченца от корковата тапа, да паднат в чашата на кавалера.

    ОтговорИзтриване
  2. Ами точно конкретния пример с чашките не съм много сигурна, че е точно за етикета, а е по-скоро критерии как ти идва отвътре да реагираш.
    Колкото до еманципацията... аз не държа да съм кой знае колко еманципирана, знаеш ли колко ще ми е добре вместо да работя по 8 часа на ден (+обеднета почивка и пътя до рабтота стават към 10), някой да ми дава пари, а аз да си работя по 3-4 часа за удоволствие и после масаж, фитнес, маникюр, педикюр, солариум... че даже може и да се науча да готвя, да свиря на пиано или каквото ми хрумне... зле ли ще ми е?
    А за етикета... ами приятно ми е наистина някой да ми подава ръка като слизам от автобуса(това го бях пропуснала в изброяването), не държа чак на якето в локвата, но разни дребни жестове, дори и една усмивка могат да направят деня по-красив. А за капака на тоалетната... и аз се чудя защо жените толкова се дразнят, аз се дразня повече на изстискана през средата паста за зъби... всеки със странностите си ;-)

    ОтговорИзтриване
  3. Май излизам от темата, ама всъщност няма да си толкова щастлива от тия неща... Цяла седмица работя по 3-4 часа и останалото е басейн, сауна, спа и фитнес... омръзва!
    Човек иска да се доказва, да се развива и да печели пари... Друг е въпросът колко е важно и дали предпочиташ да се развиваш в свирене на пиано или в програмиране... Но ако си разпредели човек правилно нещата, има време за всичко...

    ОтговорИзтриване
  4. Хехе. Не ми е целта да си прекарам живота във фитнеса, просто много бих се радвала вместо 10 часа от деня ми да заминават за работа, те да са по-малко. Аз бих се занимавала с програмиране и без да ми плащат, просто нямаше да бъде , стига да има кой да ми дава пари. Не смятам, че развитието и печеленето на пари са взаимо свързани, парите са средство да направиш живота си по-лесен и приятен (същото важи и за останалите неща, които изброих).

    При правилно разпределено време, човек може да отдели време за много неща, но със сигурност не за всичко.

    ОтговорИзтриване
  5. А защо няма категория променливи? ;) Аз примерно повечето пъти правя всички тези неща (без целуването на ръка и на онова с якето), но понякога просто не го правя и аз не знам защо. Най-вече защото съм разсеян и забравям.

    ОтговорИзтриване
  6. Абе какви са тия променливи...няма такива работи...
    вярно че може да си вкиснат и да забравиш някой път, ама аз говоря за принципно поведение ;-)
    (а седалката на тоалетната вдигаш ли си? :-P)
    Ама все пак поста описва поведението на мъжете при подадена чашка, много е забавно да гледаш точно тази ситуация :-)

    ОтговорИзтриване
  7. Така, капака на тоалетната го вдигам, когато ми е кеф ;) Все пак живея с три момичета (не че се хваля :-D ) и сигурно ще ме спукат от бой ако решат, че се държа прекалено мъжки. Но ми се е случвало да стискам пастата точно по средата :p)

    ОтговорИзтриване
  8. Трябва да добавиш нова категория - мъже, които те гледат с укорително-отегчителен поглед при подаването на чашата, сякаш казват "Ама не можеш ли сама?".

    От целуващите ръце познавам само един, който обаче стига за десетима, така че не се оплаквам ;)

    А Фери с неговите три жени в харема скоро ще стане съпругът-мечта. Онези ще го стегнат и ще го направят страшен :D

    ОтговорИзтриване