вторник, септември 18, 2007

Jena - първи впечатления

Вече малко повече от 2 дни съм в Йена и най-после имам свободно време, общи впечатления и last but not least - кирилица :)


Тъй като не съм имала все още време да се разхождам из самата Йена засега мога да споделя как върви обучението и каква е гледката от JenTower :)


Настанени сме в малки апартаметчета на 15минути път от JenTower с трамвая (български трямвай би взел същото разстояние за минимум 45минути). Йена е не
голям за тукашните стандарти град. Има около 100 000 жители и 10 -20 ооо студенти. Най високата сграда в околността е JenTower(още наречена Intershop Tower). В момента се намирам на 20тия етаж (от 29 възможни) и гледката есенната гледка след дъжд през прозореца е просто приказна :-)

Тъй като ни обучават на блокове от по час и половина с 15минутни почивки между тях, нямам много време да чета какво става по света(google reader-a ми се пука по шевовете). Добрата новина е, че се оча
ква скоро да имам компютър и интернет в апартамента.

Харесва ми, че тук всичко е спокойно. Работния ден продължава 8 часа, в които се включва и обедната почивка, така че започвайки в 9, свършваш работа в 5 вечерта. Снощи опитах някаква странна почти безалкохолна бира (2.5%) с лимонов вкус. Гадна е! Немската клавиатурна подредба също е гадна. Аз знаех, че са разменени местата на "Y" и "Z" ама не е само това. Наистина е безумно наредено всичко. Добре че знам почти наизуст къде са всички символи, та с една смяна на клавиатурната подредба се оправих и не ми се налага да търся кое къде е. Така и не разбрах как се натиска символа "@"
Немската клавиатура

Също така започвам да обмислям, наистина ли бих скочила с бънджи. Всъщност може би от 70 метра - бих... JenTower e висока 159! От толкова със сигурност не бих. Много е запленяващо да гледаш надолу, но знаейки че има нещо, което те предпазва да не се катурнеш. Не знам дали от снимките, можете да добиете представа за височината, но ето това се вижда, като погледнеш надолу от покрива на кулата:

А това са платформите за гледане от върха на JenTower:

Има и градинки на покривите на блоковете:

Това е засега от мен. Очаквайте още впечатления от красивата Йена, след като имам възможност да я разгледам :)

7 коментара:

  1. Йена изглежда много готино място... Между другото, откакто си там, курсът на йената се качва... ;-)

    ОтговорИзтриване
  2. Всичките им сгради ли са толкова големи...не са си губили времето тия немци..иначе наистина е много яка гледка от работното ти място. Ако имаш страх от високото, ей това е идеалния начин да се излекуваш...:)

    ОтговорИзтриване
  3. Иве, ти пък какво правиш там? Я дай малко разяснения на човека, който не е в час с обстоятелствата, поради които си се отнесла малко на запад ;) Иначе градчето си го бива и изглежда готино място, където да живееш (не знам как са хората, но мястото изглежда превъзходно). Гледай да изкараш хубаво и продължавай да ни радваш с хубави снимки и впечатления ;)

    ОтговорИзтриване
  4. Пешо, ами айде да търгуваме с йени :P

    Миме, това е най-високата сграда в Йена, другите повечето са спретнати къщички (виж снимките, към които съм сложила линк в края на поста)

    Фери, на обучение съм 2 месеца от новата фирма, така че 2 месеца ще ви заливам с впечатления :-)

    ОтговорИзтриване
  5. Красиво е, наистина! Хвала ти, че пишеш за преживяното и видяното, въпреки напрегнатата програма. Чао и до скоро :)

    ОтговорИзтриване
  6. Здравейте,

    Много се радвам, че има още българи посещават Йена.Аз прекарах 4 месеца от живота си там във Фридрих Шилер Университет. Бях там през това лято...Страхотно е, просто думи нямам. Малко градче с много забавления за младите хора...всичко е обяснено точно като за чужденци. Има и един парк, в който цялото население на града се изнася, когато е хубаво времето:-)
    Това е от мен!

    ОтговорИзтриване
  7. Анонимен08 март, 2019 03:04

    Бях в беда, когато лекарят ми ми каза, че имам диагноза
    херпес и аз знам, че моето семейство ще се изправи пред сериозен проблем. когато съм отишъл аз
    загубих надежда и плаках през повечето време, но един ден сърфирах в интернет
    Видях д-р ПАПА билкови контактни номера онлайн вкъщи, аз го повиках и той
    ръководи ме. помолих го за решения и той започна лекарството за моя
    здраве благодарение на Бога, сега всичко е наред аз съм излекувани от д-р PAPA билкови
    медицина съм много благодарна на д-р ПАПА и много щастлива от хобито ми
    фамилия го изпрати по имейл (greatpapax@gmail.com) номер / whatsapp номер 2348106431263

    Той може също така да лекува следната болест;

    херпес,
    астма,
    Рак,
    HSV1, &
    HSV-2,
    Хепатит Б,
    ХИВ / СПИН ЕТС.

    Контакт с WhatsApp: 2348106431263

    ОтговорИзтриване